Soja roll taimetoidu dieedis

Soja roll taimetoidu dieedisSojatoidud on hinnatud taimetoitlaste hulgas tänu suurele valgusisaldusele ning laiale sortimendile. Sojaoad eristuvad märgatavalt teistest kaunviljadest, kuna sisaldavad suuremas koguses valke ja rasvu ning vähem süsivesikuid.

Viimastel aastatel on sojatoidud pävinud suurt tähelepanu kõikvõimalikes uuringutes. Igal aastal on avaldatud ligi 2000 erinevat uuringut, mis käsitlevad soja.

Sojatoidud vähendavad südamehaiguste riski, osteoporoosi ja teatud vähivormide riski. Kuna mõned loomkatsed on näidanud ka sojatarbimise kahjulikke mõjusid, siis seetõttu on oluline järgida sojatoitude tarbimise soovitusi. Kui jätta kõrvale inimesed, kes on sojavalgule allergilised, siis on kõik toitumisteadlased ühel nõul, et sojatooted on kasulikud taimetoitlaste dieedis. Tänapäeval ei kirjelda soja kahjulikke kõrvaltoimeid kliinilised ega epidemioloogilised uuringud. Sojale allergilisi lapsi on kesmiselt 0,5%.

Et sojatoidud oleks tervisele kasulikud, soovitatakse neid tarbida pidevalt 2-4 portsioni päevas, seda kinnitavd mitmed erinevad katsed ja uuringud.

Sojast saab mitmeid väga erineva toiduaineid: sojapiim, tofu, okara, sojaõli, sojakastmed, sojajogurt, tempeh ning erinevad sojaliha teksturaadid.

Jõulutoitude retseptid

 Joulud 2015

Määrded ja kreemid

 Suveeri 2013

Pudrud ja omletid

 Suveeri 2013
GMO vaba soja

Uudised

Sojaliit pakub partnerlust Eesti oma sojasordi kaasomandi näol. Põhjalikum teave tel. 53584108 või e-post: info@sojaliit.ee
detsember 2017
E T K N R L P
« nov.    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031